Mijn naam is Juliëtte Plantenga en ben oprichtster van L’Agence du Kraft. Het is mijn missie ondernemers en management teams van snelgroeiende bedrijven te begeleiden naar hun volledige potentieel. Dit doe ik door enerzijds strakke management structuur in te bouwen, anderzijds de juiste poppetjes op de juiste plek te zetten en een positieve workflow in een bedrijf te implementeren.

Waarom? 

In de praktijk valt mij op dat veel snelgroeiende bedrijven niet altijd de juiste oplossingen vinden om op te schalen. Vaak wordt de druk op de ondernemer en het management team hoog opgevoerd en raken bedrijven uit balans. Ik heb bij meerdere bedrijven gezien en weet uit eigen ervaring dat het opvoeren van druk in tijden dat het minder gaat averechts werkt. Mijn visie is dat juist terugschakelen en komen tot rust nodig is om tot inzichten te komen. Om vervolgens vanuit die mindset over te gaan tot actie. Hieruit is de GO-GROW-FLOW methode ontstaan.

Waaruit bestaat de GO-GROW-FLOW methode? 

De methode is een blend van tools uit verschillende gevolgde coaching- en teamcoaching opleidingen, wetenschappelijke kennis uit management- en leiderschapsliteratuur als ook mijn werkervaringen bij snelgroeiende bedrijven. Ik verdiep me continu in wat een groeiend bedrijf succesvol maakt en welke tools en gedrag vanuit de leider, CEO, ondernemer en zijn/ haar management team nodig is. In mijn ogen zit de succesfactor in het implementeren van concrete management en leiderschap tools, de beste mensen op de juiste plek én het bewust implementeren van een positieve workflow!

Waarom ligt mijn focus op snelgroeiende bedrijven?

De dynamiek die er gaande is, resoneert bij me door mijn eigen achtergrond in topsport. De ambitie om de top te bereiken, het fanatisme, de focus en voorwaartse inzet die daarvoor nodig is, vraagt veel van een persoon. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik hoog presterende teams hierin mag begeleiden.

De grootste uitdaging bij groei? 

De grootste groei begint bij de ondernemer en het directieteam zelf. Hun eigen houding, gedrag en manier van werken, straalt uit naar de rest van het bedrijf. Zodra men dit niet wilt veranderen, verandert het bedrijf ook niet. Daarom begin ik altijd bij de ondernemer en het management team, omdat bij hun de kentering ingezet kan worden.

Waar staat ‘L’Agence du Kraft’ voor?

L’Agence du Kraft is een combinatie van twee verschillende talen het Frans & Zweeds. Het werkwoord agencer betekent in het Frans inrichten, vormgeven of indelen. Kraft betekent in het Zweeds kracht, energie of power. Ik geef het een vrije vertaling : ‘het vormgeven van de juiste kracht’.  Precies datgene waar ik voor sta en waar ik voor ga.